İstanbul’un Kuzey Demiryolu Geçiş Projesi açıklanacak

Türk Devletleri Türk Devletleri Örgütü’nün sekizinci toplantısı için Almaty, Kazakistan’da bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, Uluslararası Ulaştırma ve Lojistik Forumu’nun stratejik oturumu sırasında konuştu.
Uraloloğlu, “Grande Avrupa-Asya: Uluslararası zorluklar ve uluslararası ulaşım koridorlarını küresel değişim koşullarına dahil etme fırsatları” konuşmasında, jeopolitik gerilimlerin mevcut ulaşım koridorlarının işleyişini doğrudan etkilediğini söyledi.
Uraloğlu, Rus-Ukrayna savaşının sadece enerji piyasalarını değil, aynı zamanda Avrupa ve Asya arasındaki karasal ve deniz lojistiğini de yeniden şekillendirdiğini söyledi. Geleneksel kuzey koridorunun kullanımı ortalama koridor ve güney yollarını azaltır ve ayırt eder. dedi.
Uraloğlu, iklim değişikliğinin bir başka kritik zorluk olduğunu, “Panama kanalında kuraklık veya Süveyş’teki güvenlik riskleri deniz taşımacılığının kırılganlığını ortaya çıkardığını söyledi. Bu durum kara ve demiryollarının önemini artırıyor, aynı zamanda dirençli ve sürdürülebilir altyazılara ihtiyaç duyuyor. dedi.
Bu noktada, Uraloğlu, Doğu ve Batı arasında bir köprü olan Aurazi coğrafyasının kilit rolünün altını çizdi: “Bu geniş coğrafya, tarih boyunca İpek Yolu’nun canlılığını ağırladı.
“Ortalama koridorun geleceği, ülkelerimizin birlikte attığı adımlara bağlıdır”
Güney Kafkasya’daki gelişmelerin altını çizen Uraloğlu, “Orta Asya’nın potansiyelindeki artış ve Hazar Denizi’nin stratejik pozisyonu herkesi daha güçlü bir işbirliği için teşvik ediyor” dedi. dedi.
Uraloğlu, ortalama koridorun Çin’den Avrupa’ya en kısa bağlantıyı sunduğunu vurguladı. dedi.
Dünya Bankası’nın verilerine göre Uraloğlu, ortalama koridor kapasitesi 2030’a kadar arttıysa, Çin-AB ticaretinin yüzde 30’unda bir artış ve iki kat yük hacmine kadar büyümenin ve bu koridorlar sayesinde taşıma maliyetlerini ve karbon emisyonlarını azaltacağını söyledi.
Uraloğlu, ortalama koridorun geliştirilmesinin sadece bir ulaşım projesi değil, aynı zamanda bölgesel istikrar için stratejik bir adım olduğunu vurguladı, “ortalama koridorun geleceği, ülkelerimizin bir araya geldiği aşamalara bağlı.
Uraloğlu, Türkiye ve Avrupa arasındaki doğal bir lojistik köprüsünün konumunu vurguladı ve UZ, bu stratejik avantajı bölgesel ve küresel ticareti iyileştirmek, tedarik zincirlerini çeşitlendirmek ve sürdürülebilir kalkınmayı desteklemek için kullandı. “Dedi.
Uraloğlu, son yıllarda Türkiye’nin Türkiye’nin ulaşım ve lojistik altyapılarına yapılan yatırımlarının sadece ülkenin entegrasyonuna değil, aynı zamanda tüm Avrasya’nın entegrasyonuna katkıda bulunduğunu açıkladı. Başladık. “Dedi.
Bu nedenle, Zengezur Demiryolu hattı sayesinde toplam 224 kilometre uzunluğu, Hazar ve Akdeniz havzası arasındaki yeni bir demiryolu yolu oluşturulacak.
“Bir kez daha bu yıl, İstanbul’un Kuzey Demiryolu Geçişi Yarış Projesi’nin duyurulmasına gitmeyi hedefliyoruz. Bu proje, İstanbul’un Avrupa ve Asya taraflarını birbirine bağlayan Avrupa ve Asya tarafları için uygun demiryolu bağlantısını kurmayı amaçlayan stratejik altyapının bir girişimidir.”
“” Büyük Avrasya “vizyonu sadece bir ulaşım meselesi değildir”
Bakan Uraloğlu, bölgesel işbirliği ve çok taraflı anlaşmaların Avrasya’daki ulaşım koridorlarının sürdürülebilir ve rekabetçi olması için temel olduğunu söyledi. Sürdürülebilir lojistik ve ulaşım. “Dedi.
Bununla birlikte, altyapı eksiklikleri, kapasite kısıtlamaları, uzun prosedürler ve jeopolitik riskler, koridorlar gibi bazı zorluklar gibi koridorların, ütolojik bir örnektir, “Kazakistan bu anlamda çok değerli bir örnektir. Hem demiryolu, otoyol hem de karayolu, ortak çalışmamızı taşımaya karar verdik.
Abdülkadir Uraloğlu, Aurasia’nın kalbinde atılan her adımın sadece bölgeye değil, küresel ticarete de çarptığına inandığını ilan etti. Dedi.
Bakan Uraloğlu, alternatif yolların geliştirilmesinin sadece ekonomik değil, stratejik bir zorunluluk olduğunu ve rekabetçi bir yaklaşımdan ziyade gerçek bir sinerji ile hareket etmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.
Oturumda Bakan Uraloğlu ve Kazakistan Nurlan Sauranbayev’in Taşımacılığı Bakanı, Özbekistan Ilimitra Taşımacılığı Bakanı, Belarusians ve İletişim Bakanı Aleksey Lyahnovic ve İletişim Bakanı Pakistan Pakistanlı Abdul alim Han Konuşmacılardı.