Güncel Haberler

33 “basınç altındaki suyun üstünde” eserleri olan grup sergisi, Arter: Suyun üstünde miyiz? – Son dakika kültürünün haberleri

Resimler, heykeller ve fotoğraflar gibi farklı disiplinlerde 15 sanatçı tarafından üretilen 33 eser getiren ümit anlatısı, Michans, Zef, Zef, Zef, Zer, Zer, Zef, Zef, Zef, Zef, Zef, Resso, ZEF, ZEF, ZEF, ZEF, ZEF, Resso ile birlikte 33 eser getiren grup sergisi.

Sergi 11 Ocak 2026’ya kadar ziyaret edilebilir.

U. Schiavi, “Ayacchanma”

Kaygı ve engellendi

Arter sergisinin girişi ve -1. Zemin galerilerine dağıtın. Sergi, günümüzde çevresel felaketlerin, uluslararası çatışmaların, göçün ve ekonomik istikrarsızlığın egemen olduğu belirsizlikler ve sosyal adaletsizliklerin yarattığı endişelere ulaşmaktadır. Bu endişelerin zemin kattaki çalışmalarda belirgin olduğunu ve bu endişelerin alt katın çalışmalarında yoğunlaştığını görebilirsiniz.

Birinci kattaki çalışmalar, geçmişten günümüze uzanan sosyo -politik ve ekonomik problemler karşısında kaygıyı inceliyor ve gündemden bilinçli olarak korkuyu koruyan konuşmalar. -1. Zemin galerisindeki çalışmalar, bu endişe ve engellenen hissini nasıl dönüştürdüğümüzü, kriz durumlarıyla başa çıkmak için benimsediğimiz taktikleri ve tüm bu ikna edici koşullara rağmen “suyun üstünde kalma şeklimizi tartışıyor.

Küratör Şişmazer bu durumu şu kelimelerle özetler: “Bu ikiliği korumak ve iki farklı duygunun açılmasında kararlı olmak” belirlenmiştir.

Polis şiddeti, tahrip heykeller …

Sergi, çeşitli sanatsal ifadeleri bir araya getirerek ve yıkımın yaratıcı potansiyelini bulma olasılığını bir araya getirerek kaygı ve korku boyunduruğu arayışına odaklanıyor; Baskı mekanizmalarının, kapanmanın ve kontrolün devam eden etkilerine tanık olun.

Serginin en dikkat çekici eserlerinden biri, “Mariana Vassileva’nın yanmış ahşapla yarattığı MI maçları.

Ugo Schiavi’nin “İsyanı” serisinin iki eseri de serginin önemli eserleri. Artefaktlar, protestolar sırasında anıtsal heykellerden kaçan ve halkla otorite arasındaki gücün dengesizliğini yansıtan organların bölümlerini sunar. Kamusal alanda hak arama hakkı sertifikasını sunan çalışmalara bakıldığında, ülkemizde, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’daki polisin şiddetini ve Arap Baharı’nda yok edilen heykelleri hatırlıyor. Eserler onlara paraleldir, kamu heykellerinin yok edilmesi veya yok edilmesi ve geçmişin ideolojik olarak form temsillerinin eleştirileri ile görünürlük kazanan sosyal itirazlar.

Sansür dünyası

Bir başka önemli iş, Shilpa Gupta’nın “Nehirlerimi Tekrarlayamıyorum” adlı konumlandırılmasıdır. Bu, kelimeleri yok eden iki hareketli panelin çalışmasıdır. İlk bakışta, iki kişi arasında bir diyaloga tanık olduğumuzu düşünürsek, aslında birden fazla kişi veya kaybolma arasındaki bir sohbettir, kendisiyle konuşmak zorlaşır. Sansürlenmiş bir metin, yaratma girişimi … Bu, zıt seslerin hem Türkiye’de hem de dünyada, baskı ve korku giderek daha belirleyici hale geldiğinde yer açma çabalarını gösterir.

İmaj

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu